اخبارسینما و تئاتر

افزایش ۶۰ درصدی فروش سینما در نوروز ۱۴۰۴

با میزبانی از ۱ میلیون ۵۰ هزار مخاطب و فروشی معادل ۹۸ میلیارد تومان در تعطیلات نوروز، سینمای ایران سال جدید را با افزایش ۱۷ درصدی مخاطبان و ۶۰ درصدی فروش به نسبت زمان مشابه سال قبل آغاز کرد.


به گزارش میزهنری،از روابط عمومی موسسه سینما شهر، هم‌زمان با پایان یافتن تعطیلات سال نو و با توجه به میزبانی از ۱ میلیون ۴۲ هزار و ۴۶۵ مخاطب طی ۱۳ روز نخست سال جاری، سینماهای سراسر کشور با میانگین بهای بلیت ۸۸ هزارتومانی به فروشی معادل ۹۷ میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۳۴۳ هزار تومان دست پیدا کردند.
این در حالی است که در بازه زمانی مشابه سال گذشته با میزبانی از ۸۹۲ هزار و ۴۲۸ مخاطب و فروش ۶۱ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۸۹۲ هزارتومانی، سینمای ایران سال جدید را با توجه به تعطیلات شب‌های قدر در روزهای نخست سال، با رشد ۱۷ درصدی مخاطبان و ۶۰ درصدی فروش آغاز کرد.
همچنین با توجه به آمار احصا شده از استقبال مخاطبان در سراسر کشور و تنوع ژانری شامل آثار اجتماعی ، کمدی، کودک و نوجوان، دفاع مقدس و اجتماعی به ترتیب استان‌های تهران با ۴۸۱,۴۳۸ مخاطب، خراسان رضوی با ۱۱۳,۱۶۱ مخاطب، اصفهان با ۷۴,۲۴۸ مخاطب، البرز با ۵۴,۸۶۲ مخاطب و فارس با ۶۲,۱۷۵ مخاطب به‌عنوان ۵ استان پرمخاطب در سیزده روز نخست سال معرفی شدند.
بر اساس این گزارش فیلم «دایناسور» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته با ۳۴۹,۲۲۵ مخاطب و فروش ۳۳۲,۸۳۳,۴۲۰,۰۰۰ ریال در رتبه نخست اکران نوروزی قرار گرفت.
همچنین فیلم‌های «کوکتل مولوتوف» به کارگردانی حسین امیری دوماری و تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور با ۱۷۵,۳۰۵ مخاطب و فروش ۱۷۲,۲۸۵,۳۰۰,۰۰۰ریال، «موسی کلیم‌الله» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی با ۱۶۸,۸۹۱ مخاطب و فروش ۱۵۳,۲۴۹,۹۹۰,۰۰۰ ریال در رتبه‌های بعدی اکران نوروزی قرار گرفتند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *