اخبار

کتابخانه‌ای به وسعت غرب آسیا در راه است/افتتاح مرکز تولید کاغذ در شیراز به زودی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی مرکز تولید کاغذ شیراز در ماه‌های آتی و کتابخانه‌ای به وسعت غرب آسیا خبر داد.


به گزارش میزهنری ،از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه برگزاری مراسم سوگواری یاران که به میزبانی نهاد کتابخانه‌های کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر به دستاوردهای دولت و توجه شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه مطالعه و کتابخانه‌سازی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: از آخرین مصوباتی که رئیس جمهور شهید در این حوزه داشتند، سند ملی خواندن بود. رئیس‌جمهور شهیدمان دو دستور چهار بندی در هفته کتاب شامل تکمیل پروژه‌های کتاب، زنگ مطالعه در مدارس، بحث مردمی‌سازی کتابخانه‌های عمومی و معیشت کتاب‌دارها دادند که در این مسیر نیز قدم‌های خوبی برداشته شد.

اسماعیلی به افتتاح کتابخانه‌ رشت و کتابخانه‌ای در استان مرکزی به وسعت غرب آسیا اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌هایی که در آستانه افتتاح داریم یکی در رشت است که آماده شده و جزء بزرگترین کتابخانه‌های ما به شمار می‌رود. دیگری به کتابخانه آستان مرکزی برمی‌گردد که ۸۰ درصد آن پیشرفت داشته و کتابخانه‌ای است که می‌توان آن را بزرگترین کتابخانه حتی در غرب آسیا دانست. همچنین بین ۲۰ تا ۳۰ کتابخانه با اندک اعتبارات  می‌بتوانیم در این مدت آماده بهره‌برداری کنیم.

وزیر فرهنگ درباره اقدامات خودکفایی کاغذ و تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید در این زمینه تأکید کرد: ما وقتی کار را شروع کردیم تولید کاغذ تحریر زیر ۵ هزار تن بود و الان به ۸۰ هزار تن رسیده است. با افتتاح مرکز تولید کاغذ در شیراز این آمار به ۱۳۰ هزار تن می‌رسد. خوشبختانه کاغذهای تحریرمان امروز همه ایرانی است و این اتفاق بزرگی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: مرکز تولید در شیراز با تأمین برق به زودی افتتاح خواهد شد و تلاش می‌کنیم در یک زمان نزدیک افتتاح شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *