اخبار

تدارکات هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در حال انجام است

سید فاتح بادپروا، دبیر این جشنواره، از تمرکز بر کیفیت آثار و بین‌المللی بودن رویداد خبر داد و از استقبال بی‌نظیر مردم و نقش آن در پیشبرد جشنواره سخن گفت.


به گزارش میزهنری،سید فاتح بادپروا، دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، جمعه شب ۲۶ مرداد در گفتگوی اختصاصی با رادیو میزهنری اعلام کرد که تدارکات لازم برای برگزاری این جشنواره در حال انجام است. وی با اشاره به تجربه هشت دوره گذشته در حوزه تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و میدانی، گفت: “با همکاری مرکز هنرهای نمایشی کردستان و استقبال بی‌نظیر مردم، تصمیم گرفتیم جشنواره را در سطح بین‌المللی ادامه دهیم.”

بادپروا با تأکید بر اهمیت کیفیت بر کمیت، بیان کرد: “برای حفظ حرمت و شخصیت جشنواره و تمرکز بر تخصصی بودن نمایش‌ها، از تعداد بخش‌های جشنواره کاستیم.” وی همچنین از آقای نیلی که سهم مهمی در همکاری با جشنواره داشتند، تشکر کرد.

دبیر جشنواره به استقبال گسترده مردم از این رویداد اشاره کرد و افزود: “این شور و شوق مردم ما را به تمرکز ویژه بر تئاترهای غیرمتعارف و داد و ستد اندیشه‌های نو در سطح جهانی واداشت.”

بادپروا همچنین به مشکلات هنرمندان و تأثیر آن‌ها بر کیفیت آثار نمایشی اشاره کرد و گفت: “اکثر هنرمندان به دلیل مشکلات مالی مجبور به شرکت در جشنواره‌های بی‌کیفیت هستند. ما تلاش کردیم تا با همکاری آقای دریایی، مدیرکل ارشاد شهرستان، شان هنرمندان را در جشنواره حفظ کنیم و کیفیت بالایی ارائه دهیم.”

وی در پایان اعلام کرد که حداکثر ۱۵ گروه و در حالت مطلوب ۷ گروه در بخش‌های بین‌المللی و داخلی جشنواره شرکت خواهند داشت. همچنین برنامه‌هایی برای نمایش غیررقابتی آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ۱۵ تا ۱۰ روز قبل از آغاز جشنواره در دستور کار قرار دارد. دبیر جشنواره از هنرمندان خواست تا آثار اندیشه‌ورز و خلاقانه تولید کنند و از تماشاگران نیز انتظار داشت که مطالبه‌گر بوده و به تماشای آثار فاخر و ارزشمند بپردازند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *