اخبار

استاد جلیل تجلیل، مترجم و مصحح برجسته، درگذشت

جلیل تجلیل، مترجم، مصحح و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، در سن ۹۰ سالگی به علت کهولت سن و عوارض ناشی از آن درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری این استاد برجسته صبح روز چهارشنبه، چهاردهم شهریور، در بهشت‌زهرای تهران برگزار خواهد شد.


به گزارش میزهنری، جلیل تجلیل، مترجم، مصحح و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران در سن ۹۰ سالگی از دنیا رفت.

جلیل تجلیل در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی در تبریز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش به پایان رساند. او با علاقه‌مندی به علوم دینی به حوزه علمیه تبریز وارد شد و از علمای آن منطقه بهره برد. سپس به دلیل اشتیاق به تحصیل، وارد دانشکده ادبیات شد و در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی را اخذ کرد.

وی همزمان با تحصیل در دانشگاه، در حوزه علمیه تهران نیز به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و بازنشسته دانشگاه تهران بود و در دوره دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی تدریس می‌کرد.

در سال ۱۳۸۵، او به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران معرفی شد.

استاد تجلیل امروز (دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۴۰۳) بعد از نماز صبح به علت کهولت سن و عوارض ناشی از آن درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری وی صبح روز چهارشنبه، چهاردهم شهریور، در آرامگاه خانوادگی‌اش در بهشت‌زهرای تهران برگزار می‌شود. به دلیل تعطیلی دانشگاه تهران، مراسم وداع در دانشگاه برقرار نخواهد شد و دوستان و همکاران استاد تجلیل در بهشت زهرا تهران حاضر می‌شوند.

این ضایعه بزرگ را به خانواده، دوستان و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت می‌گوییم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *