اخبارسینما و تئاتر

النور کاپولا، کارگردان و همسر فرانسیس فورد کاپولا، درگذشت

به گزارش میزهنری،النور کاپولا، کارگردان برنده جایزه امی و همسر فرانسیس فورد کاپولا، در سن ۸۷ سالگی درگذشت. او که بیشتر برای کارگردانی مستند دل تاریکی: آپوکالیپس یک فیلمساز شناخته می‌شود، در طول زندگی پربار خود به عنوان فیلمساز، نویسنده و هنرمند فعالیت داشت.

خانواده کاپولا با انتشار بیانیه‌ای درگذشت او را در کالیفرنیا تأیید کردند.

النور که اغلب در کنار همسر مشهور خود در صحنه‌های فیلمبرداری حضور داشت، در سال ۱۹۷۹ برای ساخت فیلم پرحاشیه اینک آخرالزمان به فیلیپین سفر کرد. این فیلم که به یکی از مشهورترین آثار فرانسیس فورد کاپولا تبدیل شد، سفری دشوار و طاقت‌فرسا را برای عوامل و کارگردان به همراه داشت.

النور در مستند دل تاریکی به شرح وقایع ساخت این فیلم و چالش‌های متعددی که پیش روی آنها بود، از جمله بودجه هنگفت، شرایط سخت فیلمبرداری و مشکلات روحی و روانی عوامل، می‌پردازد.

او در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر گفته بود: حتی زمانی که فیلم اکران شد، فرانسیس از آن راضی نبود، چون احساس می‌کرد باعث می‌شود دیوانه به نظر برسد. اما از نظر من، این مستند فرایند خلق اثر هنری و عمق اضطراب موجود در آن را به تصویر می‌کشد.

النور کاپولا علاوه بر دل تاریکی، کارگردانی چندین مستند کوتاه دیگر و همچنین نویسندگی کتاب خاطرات خود با عنوان یادداشت‌هایی درباره زندگی را در کارنامه دارد. او همچنین در زمینه نقاشی، طراحی و نگارگری نیز فعال بود.

مرگ النور کاپولا ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری و سینمایی جهان محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *