اخبارسینما و تئاترفراخوان

انتشار فراخوان مسابقه «قصه نمایش» جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با همکاری نشر «ورتا» در نظر دارد فرصت‌هایی را برای نوشتن نمایشنامه‌های خلاقانه به هنرمندان جوان ارائه دهد.


به گزارش میزهنری، دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فراخوان دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی «قصه نمایش» را منتشر کرد. این مسابقه که به هدف افزایش تولیدات مکتوب نمایشی و انگیزه‌بخشی به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی برگزار می‌شود، فرصتی را فراهم می‌کند تا این قشر پویا بتوانند ایده‌ها و تخیلات خود را در قالب نمایشنامه‌هایی کوتاه ارائه دهند.

براساس این فراخوان، کودکان و نوجوانان در دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند تا سقف سه اثر خود را در قالب نمایشنامه‌های ۷۰ تا ۱۰۰۰ کلمه‌ای به دبیرخانه ارسال کنند. این آثار باید توسط خود نویسندگان و بدون اقتباس مستقیم از دیگر آثار نوشته شده باشند و در صورت استفاده از منبع، مشخصات آن ذکر شود.

آثار برگزیده این مسابقه در کتابی با عنوان «قصه نمایش» توسط انتشارات «ورتا» به چاپ خواهند رسید. همچنین، به برگزیدگان لوح تقدیر و به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی شرکت اهدا خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار تا ۲۲ مهر ۱۴۰۳ تعیین شده و نتایج نهایی در ۷ آبان ۱۴۰۳ اعلام می‌شود.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر گفت و گوی بدون مرز» و با دبیری امیر مشهدی عباس در آبان ماه ۱۴۰۳ در شهر تاریخی همدان برگزار خواهد شد. این جشنواره با هدف تقویت هم‌دلی و اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان، بخشی از حقوق این قشر مهم جامعه را از طریق مشارکت در تولیدات هنری پیگیری می‌کند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *