اخبارموسیقی و هنرهای تجسمی

«انتظار» محمد معتمدی در آستانه فتح جایزه منتقدان آلمان

آلبوم «انتظار» به خوانندگی محمد معتمدی و همراهی گروه «رامبراند تریو» نامزد دریافت جایزه معتبر منتقدان آلمان شد.


به گزارش میزهنری، آلبوم «انتظار» به خوانندگی محمد معتمدی و همراهی گروه «رامبراند تریو» به عنوان یکی از نامزدهای بهترین آلبوم برای دریافت جایزه معتبر منتقدان آلمان معرفی شده است. این آلبوم که پیش‌تر توسط نشریه معتبر هلندی «nrc» به عنوان بهترین آلبوم سال ۲۰۲۳ در هلند شناخته شده بود، اکنون در رقابت برای دریافت یکی از مهم‌ترین جوایز موسیقی در آلمان قرار دارد. برگزیدگان نهایی این جایزه در ماه اکتبر سال جاری اعلام خواهند شد.

آلبوم «انتظار» در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱، در یک کلیسای قدیمی در آمستردام به نام «اُرگل پارک» به صورت زنده و تک‌برداشتی ضبط شده است. این اثر با استفاده از سازهای قدیمی اروپایی از جمله اُرگ و هارپسیکورد، فضایی متفاوت و ویژه را به نمایش می‌گذارد.

آلبوم شامل هفت قطعه است که از موسیقی‌های ایرانی و اشعار شاعران بزرگ مانند حافظ و خیام الهام گرفته شده است. به عنوان نمونه، آهنگ «انتظار» با ملودی ترکی آغاز می‌شود و تصنیف «از خون جوانان وطن» بر اساس شعری از عارف قزوینی، به صورت بداهه و آوازی اجرا شده است. همچنین قطعه‌های «بهار دلکش»، «کوزه‌گر»، و «دمی با هم به سر بردن» با اشعاری از حافظ و خیام به همراه موسیقی خاص و نوآورانه، فضای آلبوم را متمایز کرده‌اند.

محمد معتمدی با داشتن کارنامه‌ای پربار و همکاری با هنرمندان بین‌المللی، بار دیگر توانسته است توجه منتقدان جهانی را به خود جلب کند و این آلبوم نیز گواهی بر توانایی‌های او در پیوند موسیقی ایرانی با ملودی‌های جهانی است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *