اخبارسینما و تئاتر

حواشی و چالش‌های «مگالوپلیس»؛ فرانسیس فورد کاپولا در کانون توجهات

فیلم «مگالوپلیس» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا، با حواشی و شایعاتی پیرامون تولید و رفتارهای غیرمعمول این کارگردان در جشنواره کن مواجه شده است. در حالی که آدام درایور، بازیگر اصلی فیلم، شایعات مربوط به اخراج دپارتمان جلوه‌های ویژه را تکذیب کرده، کاپولا در مصاحبه‌ای جدید به انتقادات و چالش‌های هالیوود پرداخته و از احساس طرد شدن خود از این صنعت سخن گفته است.


به گزارش میزهنری، یکی از اولین شایعه‌هایی که در مورد فیلم «مگالوپلیس» (Megalopolis) منتشر شد، این بود که «فرانسیس فورد کاپولا» از جلوه‌های ویژه فیلم راضی نیست و یک دپارتمان کامل را اخراج کرده است. اما «آدام درایور» به‌زودی این شایعه را تکذیب کرد و اعلام کرد که تولید این پروژه با بودجه شخصی ۱۲۰ میلیون دلاری بدون مانع پیش می‌رود.

چند روز پیش از اکران فیلم در جشنواره کن، در حالی که کاپولا به تازگی همسرش را از دست داده بود، «گاردین» از منابع «ناشناس» نقل کرد که کاپولا رفتاری «غیرحرفه‌ای» با بازیگران سیاهی‌لشکر فیلم داشته و چند نفر از آن‌ها را بوسیده و روی زانوی خود نشانده است. این فیلم با استقبال چندانی از سوی منتقدین روبرو نشد و تا چند ماه پخش‌کننده آمریکایی نداشت. همچنین تریلر فیلم حواشی دیگری به وجود آورد و نقل‌قول‌های ساختگی به منتقدین منتسب شد.

کاپولا در مصاحبه‌ای جدید با «تلگراف» به این حواشی و هرج‌ومرج اشاره کرد و گفت: «در هالیوود، واژه پرهرج‌ومرج فقط به معنای این است که ما به آن عادت نداریم. استودیوهای امروز کوکا-کولا می‌سازند و طعمی ثابت ارائه می‌کنند. اما هنر پرهرج‌ومرج است. وقتی منظم باشد، چیزی درست نیست.»

او همچنین در بخش دیگری از مصاحبه‌اش بیان کرد: «هالیوود دیگر من را نمی‌خواهد» و احساس کرد که هالیوود او را «خلق» کرده است. او گفت: «به آنجا رفتم تا آثار زیبایی را دنبال کنم که می‌ساختند. امروز هالیوود دیگر من را نمی‌خواهد. درک می‌کنم، اما همچنان دردناک است.»

فیلم «مگالوپلیس» با بازی «آدام درایور»، «آبری پلازا»، «ناتالی امانوئل»، «شایا لباف»، «لورنس فیشبورن» و «جیانکارلو اسپوزیتو» در تاریخ ۲۷ سپتامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *