اخبار

دعوت از هنرمندان با سابقه برای همراهی با ارکسترها، اولویت بنیاد رودکی

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از دعوت از هنرمندان با سابقه و صاحب اثر برای همراهی با ارکسترها به عنوان یکی از اولویت‌های این بنیاد خبر داد.


به گزارش میزهنری،در نخستین جلسه شورای هنری ارکسترهای بنیاد رودکی که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس هیات مدیره بنیاد، مدیرعامل و اعضای این شورا برگزار شد، محمد اله‌یاری فومنی، مدیرعامل بنیاد رودکی، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت هنری ارکسترها و دعوت از هنرمندان با سابقه و صاحب اثر را برای همراهی با ارکسترها از اولویت‌های کاری امسال اعلام کرد.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از آثار موسیقی کلاسیک آهنگسازان مطرح دنیا و اجرای آثار آهنگسازان بنام کشور در موسیقی اصیل و فاخر ایرانی توسط ارکسترهای ملی ایران و سمفونیک تهران، این امر را نشان‌دهنده انتخاب مسیر درستی برای ادامه راه ارکسترها دانست.

فومنی همچنین اجرای برنامه «همراه با خاطره‌ها» توسط ارکستر ملی ایران به رهبری مجید انتظامی را یکی از ارزنده‌ترین اجراهای سال گذشته برشمرد و گفت: اجرای رویدادهای موسیقایی نظیر «همراه با خاطره‌ها»، با به نمایش گذاشتن جلوه‌ای از موسیقی فاخر ایرانی استقبال عموم را به دنبال دارد و لازم است که همواره برای پاسداشت موسیقی فاخر و بزرگداشت هنرمندان در این مسیر کوشا بود.

در این جلسه، اعضای شورای هنری ارکسترها نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات مدیره و مدیرعامل بنیاد رودکی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی ارکستر را ارائه کرده و به بحث و گفت و گو پرداختند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *