اخبارسینما و تئاترکتاب و ادبیات

سنجش موفقیت با اهداف کلیدی: راهبردی که گوگل را متحول کرد

کتاب مهم‌ها را بسنجید نوشته جان دوئر، با ترجمه محمد مهدی محسنی، به بررسی سیستم مدیریت اهداف و نتایج کلیدی (OKR) می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه این روش به شرکت‌های بزرگی مانند گوگل کمک کرده تا به موفقیت‌های چشمگیر دست یابند.


به گزارش میزهنری، کتاب مهم‌ها را بسنجید اثر جان دوئر و با ترجمه محمد مهدی محسنی، توسط نشر نوین توسعه منتشر شده است. این کتاب 271 صفحه‌ای به تشریح اهمیت سیستم اهداف و نتایج کلیدی (OKR) در مدیریت و رهبری کسب‌وکارها می‌پردازد.

جان دوئر در پاییز سال 1999 با لری پیج و سرگئی برین، بنیان‌گذاران شرکت نوپای گوگل، ملاقات کرد. آنها با وجود فناوری‌های پیشرفته و جاه‌طلبی‌های بزرگ، فاقد برنامه تجاری مشخصی بودند. دوئر به آنها کمک کرد تا با استفاده از سیستم OKR، به درستی اولویت‌ها را تعیین کنند و مسیر رشد و پیشرفت را با داده‌های به‌موقع و دقیق بسنجند.

این سیستم که دوئر در دهه 1970 به عنوان مهندس اینتل با آن آشنا شد، به شرکت‌های بزرگی مانند گوگل کمک کرد تا با تعیین اهداف شفاف و نتایج قابل اندازه‌گیری، کارآیی و بهره‌وری را افزایش دهند. OKR‌ها نه تنها تلاش و تمرکز سازمان را متمرکز می‌کنند، بلکه کارکنان را در مسیر درست هدایت کرده و کل سازمان را متحد می‌سازند.

کتاب مهم‌ها را بسنجید با ارائه مثال‌های واقعی از سازمان‌های موفق و با روایت‌هایی از بونو و بیل گیتس، به نسل جدید رهبران کمک می‌کند تا از این سیستم برای دستیابی به موفقیت و رشد انفجاری استفاده کنند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *