اخبارسینما و تئاتر

شناسایی زن «قربانی» رفتار «غیرحرفه‌ای» کاپولا در Megalopolis: «اتهامات تهوع‌آورند»

به گزارش میزهنری،جمعه گذشته، نشریه «ورایتی» ویدیویی از صحنه فیلمبرداری «مگالوپلیس» (Megalopolis) منتشر کرد که «فرانسیس فورد کاپولا»، کارگردان فیلم، را در حال بوسیدن یکی از بازیگران سیاهی‌لشکر در یک کلوب شبانه نشان می‌داد. این ویدیو به نظر می‌رسد که ادعای منابع ناشناس «گاردین» مبنی بر رفتار «غیرحرفه‌ای» کاپولا با برخی از بازیگران را تأیید می‌کند.

اما نشریه «ددلاین» به تازگی نام زن حاضر در ویدیوهای «ورایتی» را شناسایی و با او گفت‌وگو کرده است. «رینا منز»، بازیگر سیاهی‌لشکر، گزارش «ورایتی» را «تهوع‌آور» خوانده و گفت: «کاپولا هیچ کاری نکرد که کسی را در صحنه معذب کند. به‌شدت ناراحت هستم. غافلگیر شدم چون آن صحنه فیلمبرداری بسته بود. اینکه کسی ویدیویی از آن لحظه داشته به نظر من مسخره و بسیار غیرحرفه‌ای است. تهوع‌آور است چون کاپولا همیشه از همسرش به عنوان یک زن خوب یاد می‌کرد و او بیشتر روزها در صحنه کنار ما بود. دیدن آن ویدیو و تلاشی که برای انتقال پیام از آن شده، تهوع‌آور است.»

منز افزود: «همه‌اش دروغ بود. من از او خواستم برقصد و او با من به صورت عمومی رقصید. او گفت: «من یک جنتلمن هستم و هیچ‌وقت به یک بانو نه نمی‌گویم.» و بعد با موسیقی کلوب والس رقصیدیم. او هیچ چیز جز یک حرفه‌ای و جنتلمن نبود و به خوبی با ما رفتار کرد.»

با این حال، نشریات «ورایتی»، «گاردین» و «هالیوود ریپورتر» به تلاش برای خدشه‌دار کردن اعتبار کاپولا ادامه داده‌اند. «ددلاین» می‌نویسد: «ممکن است برخی بپرسند چرا ژورنالیست‌ها به دنبال لکه‌دار کردن یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان زنده آمریکا در چنین مقطعی هستند. آیا نمی‌توان این زمان را برای تقدیر از کاپولا به خاطر ریسک جسورانه‌اش در ساخت «مگالوپلیس» استفاده کرد؟ چه فیلم را دوست داشته باشید یا نداشته باشید، کاپولا باید به خاطر تحقق بخشی به پروژه‌ای که دهه‌ها در حال ساخت آن بوده، مورد احترام قرار گیرد. چرا باید منتظر مرگ او باشیم تا با احترام از او یاد کنیم؟»

یکی از تهیه‌کنندگان هالیوودی ناشناس در ماه مه به «ورلد آو ریل» گفته بود که این اتهامات «توطئه‌ای» برای «نابود» کردن کاپولا و مدل فیلمسازی اوست: «این گزارش چیزی جز کمپین افترازنی از سوی استودیوهای وحشت‌زده نیست که از روش‌های فیلمسازی کاپولا راضی نیستند.»

«آبری پلازا»، بازیگر «مگالوپلیس»، در زمان اکران فیلم در کن به «ددلاین» گفته بود که کاپولا نیازی به دفاع او ندارد و شایعه‌ها را مضحک خوانده است: «حاضرم تمام قد از فرانسیس دفاع کنم، اما او نیازی به دفاع من ندارد. وقتی درون نظام فیلمسازی باشید، تقریباً فکر می‌کنید: «بگذارند گزارش‌های خودشان را بسازند. فیلم بیشتر جلب توجه می‌کند.» به نظر من در نهایت به فیلم کمک می‌کند.»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *