اخبارسینما و تئاتر

شکایت فرانسیس فورد کاپولا از «ورایتی» به اتهام رفتار غیرحرفه‌ای

فرانسیس فورد کاپولا، فیلمساز برجسته، دو هفته پیش از اکران فیلم «مگالوپلیس» در سینماهای آمریکا، از نشریه «ورایتی» به دلیل اتهام رفتار غیرحرفه‌ای با بازیگران سیاهی‌لشکر شکایت کرد.


به گزارش میزهنری، در جدیدترین اخبار فرهنگی و هنری، فرانسیس فورد کاپولا، فیلمساز برجسته، دو هفته پیش از اکران فیلم «مگالوپلیس» (Megalopolis) در سینماهای آمریکا اعلام کرد که از نشریه «ورایتی» به دلیل متهم کردنش به رفتار غیرحرفه‌ای با بازیگران سیاهی‌لشکر فیلم در ایالت جورجیا شکایت خواهد کرد. این نشریه ادعا کرده بود که کاپولا چند بازیگر زن پس‌زمینه را برخلاف میل باطنی آن‌ها بوسیده است.

کاپولا، که ۸۵ سال سن دارد و چند روز پیش از انتشار گزارش و اکران فیلم در جشنواره کن همسرش را از دست داده بود، به دنبال دریافت غرامت ۱۵ میلیون دلاری از نشریه «ورایتی» و ژورنالیست‌های آن، برنت لنگ و تاتیانا سیگل است.

این شکایت دو روز پس از آنکه لورن پاگان، بازیگر سیاهی‌لشکر «مگالوپلیس»، از کاپولا و چند نفر دیگر به اتهام تعرض و مسامحه در جلوگیری از آزار جنسی شکایت کرد، ثبت شد. در شکایت کاپولا نامی از پاگان یا مصاحبه او برده نشده و فقط مقاله‌ای که «ورایتی» در تاریخ ۲۶ ژوئیه منتشر کرده و ویدیوی بوسه او به یکی از بازیگران را دربرگیرنده «اظهارات کذب و افترازنی» و رویکرد «عنادآمیز» نشریه دانسته است.

چند روز پس از انتشار مقاله «ورایتی»، نشریه «ددلاین» مصاحبه دیگری با یکی از بازیگران سیاهی‌لشکر منتشر کرد که نشان می‌داد کاپولا در زمان فیلمبرداری خطایی مرتکب نشده. رینا منز در آن مصاحبه گفته بود: «[کاپولا] هیچ کاری نکرد که باعث رنجش من یا کس دیگری شود.»

پاگان در تاریخ ۲ اوت با «ورایتی» مصاحبه کرد و جزئیات بیشتری از رفتار فیلمساز در یک صحنه کلوب شبانه را شرح داد. او گفت از بوسه کاپولا «بهت‌زده» شده و منز نمی‌تواند از طرف همه عوامل حرف بزند. این بازیگر ۱۰ سپتامبر از کاپولا و دیگر عوامل فیلم شکایت کرده و ادعا می‌کند که کارگردان بدون رضایتش او را فوریه سال گذشته بوسیده و در آغوش گرفته است.

انتشار این گزارش‌ها از سوی نشریات «ورایتی»، «گاردین» و «هالیوود ریپورتر» تنها حواشی فیلم «مگالوپلیس» که با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری و با سرمایه شخصی کاپولا ساخته شده نبود. استودیوی لاینزگیت چندی پیش تریلری برای این فیلم منتشر کرد که نقل‌قول‌هایش از منتقدین سرشناس که بعضاً در قید حیات نیستند با هوش مصنوعی تولید شده بود. کاپولا در مصاحبه جدیدی با «اینترتینمنت تونایت» به این اتفاق واکنش نشان داده و می‌گوید این درج نقل‌قول‌های ساختگی یک «اشتباه» و «تصادف» بوده است.

این فیلمساز در جشنواره تورنتو می‌گوید نمی‌داند که دقیقاً چه اتفاقی افتاده اما بخشی از مسئولیت اشتباه را می‌پذیرد: «من کسی بودم که گفت نقدهای منفی منتشر کرده‌اند، اما نمی‌دانم. یک اشتباه بود، یک تصادف، دقیقاً نمی‌دانم چه شده.» لاینزگیت تریلر را ساعاتی پس از انتشار حذف، با انتشار بیانیه‌ای عذرخواهی و مشاور بازاریابی فیلم را اخراج کرد.

کاپولا درباره فیلم اضافه می‌کند: «شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. می‌خواستم فیلمی پیدا کنم که به شکل منحصر به فردی از آن من باشد. وقتی «دلال بیمه» (The Rainmaker) جان گریشام را می‌ساختم، جدا شدم و کناره‌گیری کردم. گفتم می‌خواهم تحقیق کنم و یاد بگیرم که فیلم من باید چگونه باشد، هرچه که باشد. و پس از ۱۴ سال آزمون و خطا، آمدم و فیلمی ساختم که از آن من بود.»

فیلم «مگالوپلیس» با بازی آدام درایور، آبری پلازا، ناتالی امانوئل، شایا لباف، لورنس فیشبورن و جیانکارلو اسپوزیتو ۲۷ سپتامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *