اخبارسینما و تئاترموسیقی و هنرهای تجسمی

صبحانه خبر

به گزارش میزهنری، در این صبحانه خبر، از اجرای ارکستر سمفونیک «میترا» با صدای پوریا اخواص در اختتامیه جشنواره «توراندخت»، پخش تلویزیونی فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، ورکشاپ هنری پرتره شهدای دفاع مقدس در برج آزادی، رقابت فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد» در جشنواره آدانای ترکیه و جزئیات جدیدی از پشت‌صحنه سریال محبوب «دوستان» می‌خوانید.


1_اجرای ارکستر سمفونیک «میترا» با صدای پوریا اخواص در تالار اندیشه

ارکستر سمفونیک «میترا» به رهبری محمدرضا صفوی و با همراهی گروه کر ۴۰ نفره به رهبری کیانا خواجه، شامگاه پنجشنبه ۵ مهر در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا خواهد شد. این اجرا که همزمان با اختتامیه جشنواره «توراندخت» برگزار می‌شود، شامل قطعاتی همچون «کاپریل سوئیت»، «بیژن و منیژه» و «گلوریا» در بخش کلاسیک و قطعاتی مانند «پیشه عاشقان» و «توراندخت» در بخش موسیقی ملی است. پوریا اخواص در این کنسرت به‌عنوان خواننده اصلی حضور دارد و قطعه جدید «توراندخت» برای اولین بار در این رویداد اجرا خواهد شد.

 

2_پخش تلویزیونی فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی

فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی حامد عنقا، جمعه ۳۰ شهریور ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این فیلم روایتگر زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان است و به شیوه فرماندهی منحصر به فرد او در دوره بحران‌های ناآرامی‌های این منطقه در سال ۱۳۵۸ می‌پردازد. فیلم «غریب» که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است، در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و موفق به دریافت سیمرغ‌های متعددی از جمله بهترین نقش اول زن و طراحی صحنه شده است.

 

3_ورکشاپ پرتره شهدای دفاع مقدس در برج آزادی

به مناسبت هفته دفاع مقدس، ورکشاپ هنری ویژه‌ای جمعه ۳۰ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۴ در کافه گالری برج آزادی برگزار می‌شود. در این رویداد، ۲۰ هنرمند در قالب یک کارگاه هنری به طراحی و نقاشی پرتره‌های شهدای دفاع مقدس با تکنیک‌های مختلف می‌پردازند. این ورکشاپ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و یادآوری رشادت‌های شهدای دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 

4_فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد» در جشنواره آدانا ترکیه

فیلم کوتاه «بیست و یک هفته بعد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نسرین محمدپور که پیش‌تر موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه آسیایی از جشنواره بوسان شده بود، اکنون به رقابت در بخش فیلم کوتاه جشنواره آدانای ترکیه می‌پردازد. این جشنواره با حضور نوری بیگله جیلان، کارگردان برجسته ترکیه‌ای و داوری آثار، از ۲ تا ۸ مهر در شهر آدانا برگزار می‌شود. بنفشه ریاضی و لیلا حسین‌زاده از بازیگران این فیلم هستند.

 

5_فاش شدن جزئیاتی جدید از سریال «دوستان» توسط تهیه‌کننده آن

تاد استیونز، یکی از تهیه‌کنندگان سریال پرطرفدار «دوستان» (Friends)، در مصاحبه‌ای با گاردین فاش کرد که بازیگران پس از معروف شدن حاضر نبودند برخی صحنه‌های قدیمی سریال را دوباره فیلمبرداری کنند. به‌ویژه، برای فیلمبرداری دوباره سکانس نمادین فواره‌های مشهور که ترانه “I’ll Be There For You” در آن اجرا می‌شد، بازیگران تمایلی نداشتند. او به این نکته اشاره کرد که بازیگران پس از رسیدن به شهرت، ترجیح دادند از برخی صحنه‌های دشوار دوری کنند. متیو پری، یکی از بازیگران این سریال، سال گذشته درگذشت و این مصاحبه ابعادی تازه از پشت‌صحنه این سریال محبوب را روشن کرد.


تا صبحانه خبری دیگر از میزهنری، روزتان پر از نغمه‌های هنری باشد!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *