اخبارسینما و تئاترکتاب و ادبیات

صبحانه خبر!

به گزارش میزهنری، در این صبحانه خبر به موضوعات متنوعی از جمله انتشار بیست و سومین قسمت پادپخش «بی‌کتابی» با محوریت کتاب «سفر به گرای ۲۷۰ درجه»، فراخوان همایش «حقوق کودک و نوجوان در آثار هنری و ادبی»، اکران رایگان فیلم‌های «قلب رقه» و «آسمان غرب» در سینما پارک میدان مشاهیر، برگزاری نشست خبری پنجمین سوگواره «روضه‌های داستانی»، نمایش «دلار» در پردیس تئاتر شهرزاد و تجربه بازیگری کیم یه-جی ورزشکار کره‌ای در فیلم «کراش» پرداخته‌ایم.

همراه ما باشید تا جزئیات این رویدادهای مهم را با هم مرور کنیم.

 

1. بیست و سومین قسمت از پادپخش «بی‌کتابی» با محوریت کتاب «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» منتشر شد

بیست و سومین قسمت پادپخش «بی‌کتابی» به معرفی و نقد کتاب «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» اثر احمد دهقان پرداخت. در این قسمت، الیاس گرجی کتاب را معرفی کرده و نقدهایی از سارا اکبری، بابک جلیلوند و راحله فاضلی ارائه شده است. این برنامه در پایان به وضعیت نشر در حوزه دفاع مقدس نیز پرداخته است.

 

2. فراخوان همایش «حقوق کودک و نوجوان در آثار هنری و ادبی» از سوی فرهنگستان هنر

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر برای برگزاری همایش «حقوق کودک و نوجوان در آثار هنری و ادبی» فراخوان داده است. این همایش با محورهایی چون «حقوق کودک و نوجوان در آفرینش‌های ادبی»، «نشر و رسانه» و «هنرهای موسیقایی» در ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۲۰ آذر ۱۴۰۳ فرصت دارند تا مقالات خود را ارسال کنند.

 

3. اکران رایگان فیلم‌های «قلب رقه» و «آسمان غرب» در سینما پارک میدان مشاهیر

سینما پارک میدان مشاهیر در عباس‌آباد ۶ مهر دو فیلم سینمایی «قلب رقه» و «آسمان غرب» را به صورت رایگان اکران می‌کند. «قلب رقه» داستانی از گروه‌های تروریستی در سوریه و «آسمان غرب» درباره نقش‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی در روزهای آغازین جنگ است.

 

4. برگزاری نشست خبری پنجمین سوگواره «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری

نشست خبری پنجمین دوره سوگواره «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری برگزار شد. عزتی پاک، دبیر علمی این سوگواره، به جایگاه کم‌رنگ داستان‌نویسی با موضوع عاشورا اشاره کرد و از ارسال ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد. اختتامیه این سوگواره نهم مهرماه همزمان با روز همبستگی با کودکان غزه برگزار می‌شود.

 

5. نمایش «دلار» به نویسندگی و کارگردانی مجید صد خسروی در پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش «دلار» به کارگردانی مجید صد خسروی و با حضور بازیگرانی چون شهاب ذوقی و ملیکا حسینی به زودی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این نمایش به مسائل اجتماعی و زیستی در دنیای مدرن اشاره دارد.

 

6. کیم یه-جی ورزشکار کره‌ای در اولین تجربه بازیگری خود نقش قاتل را ایفا می‌کند

«کیم یه-جی»، مدال‌آور المپیک پاریس، در اولین تجربه بازیگری خود نقش یک قاتل را در فیلم «کراش» ایفا می‌کند. این فیلم بخشی از پروژه «آسیا» است که به موضوعات تبعیض و نفرت نژادی می‌پردازد.

 


تا صبحانه خبری دیگر از میزهنری، روزتان پر از نغمه‌های هنری باشد!

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *