اخبارسینما و تئاتر

صبحانه خبر!

به گزارش میزهنری، درصبحانه خبرامروز، تازه‌ترین اخبار از دنیای هنر و رسانه را مرور می‌کنیم؛ از تولید قطعه موسیقی برای ادای احترام به کارگران جان‌باخته معدن طبس و برگزاری شب سنتور با حضور چهره‌های برجسته موسیقی ایرانی، تا انتشار فصل دوم انیمیشن «حسنا کوچولو» و موفقیت بین‌المللی فیلم کوتاه «زنان لجمن» در چندین جشنواره جهانی.

همراه ما باشید تا جزئیات این رویدادها را مرور کنیم.

 

 

1_قطعه موسیقی «مرد معدن» برای گرامیداشت کارگران جان‌باخته در حادثه طبس تولید شد

در پی حادثه دلخراش انفجار معدن زغال سنگ طبس که منجر به جان باختن بیش از ۳۰ کارگر معدن شد، قطعه موسیقی «مرد معدن» در واحد موسیقی معاونت استان‌های صداوسیما تهیه و تولید شد. این اثر به سرعت تولید شده و هم‌اکنون از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش می‌شود.

2_برگزاری «شب سنتور» با حضور هنرمندان برجسته موسیقی سنتی

«شب سنتور» روز پنجشنبه ۵ مهر با حضور نوازندگان و پژوهشگران مطرح موسیقی، از جمله مجید کیانی و میلاد کیایی، در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود. این برنامه با نمایشگاهی از آثار سازندگان سنتور همراه خواهد بود و علاقمندان می‌توانند در این رویداد هنری شرکت کنند.

3_فصل دوم انیمیشن «حسنا کوچولو» در شبکه نمایش خانگی منتشر شد

فصل دوم سریال انیمیشنی «حسنا کوچولو» به کارگردانی حسین صفارزادگان در پلتفرم دیجیتون عرضه شد. این انیمیشن که برای خردسالان طراحی شده، در ۶۷ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای تولید شده و به نکات آموزشی برای کودکان می‌پردازد.

4_«زنان لجمن» در سه جشنواره بین‌المللی فیلم حضور خواهد داشت

فیلم کوتاه «زنان لجمن» به کارگردانی در سه جشنواره بین‌المللی «عصر جوان» در روسیه، «اسپوکی» در آمریکا و «بدون خشونت» راه پیدا کرده است. این فیلم با موضوعاتی نظیر عدم خشونت و تبعیض به رقابت خواهد پرداخت.

5_فیلم «سانتوش» نماینده بریتانیا در رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی

فیلم «سانتوش» ساخته ساندیا سوری به عنوان نماینده بریتانیا برای رقابت در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار انتخاب شد. این فیلم داستان یک زن بیوه در شمال هند را روایت می‌کند که شغل همسرش به عنوان پلیس را به ارث می‌برد و درگیر تحقیقات یک قتل می‌شود.

6_اولین تریلر سریال «کراس» با بازی «آلدیس هاج» رونمایی شد

اولین تریلر سریال «کراس»، اقتباسی از رمان‌های پرفروش «الکس کراس» نوشته جیمز پترسون، رونمایی شد. این سریال که توسط آمازون تولید شده، داستان یک کارآگاه را روایت می‌کند که توانایی ورود به ذهن قاتلان را دارد. فصل اول این سریال از ۱۴ نوامبر پخش خواهد شد.

 


تا صبحانه خبری دیگر از میزهنری، روزتان پر از نغمه‌های هنری باشد!

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *