اخبارسینما و تئاترکتاب و ادبیاتموسیقی و هنرهای تجسمی

صبحانه خبر!

به گزارش میزهنری، در این صبحانه خبر، از صحنه‌های تئاتر و پرده‌های سینما تا نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و جشنواره‌های فرهنگی، تازه‌ترین رویدادهای هنری ایران و جهان را مرور می‌کنیم. از آغاز اکران فیلم‌های بلند سینمایی در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ و معرفی برترین‌های جشنواره شاهنامه‌خوانی تا حضور چشمگیر ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نایروبی و سوگواری جامعه هنر برای درگذشت مگی اسمیت، بازیگر برجسته بریتانیایی

همراه ما باشید تا جزئیات این رویدادها را مرور کنیم.

 


1_نمایش «تهران پاریس تهران» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

نمایش “تهران پاریس تهران” با نویسندگی صالح علوی‌زاده و کارگردانی سعید دشتی از روز شنبه ۷ تا ۸ مهر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، با دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ اجرا خواهد شد. بازیگرانی چون سینا ساعی، الیکا ناصری و فرزین محدث در این نمایش حضور دارند. این داستان درباره سارا، دختری جوان است که پس از مرگ پدرش برای انتقام به پاریس می‌رود و در بازگشت به ایران وارد قصه‌ای پیچیده می‌شود.

 

2_نمایشگاه بین‌المللی کتاب نایروبی با حضور ایران افتتاح شد

بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب نایروبی با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. در این نمایشگاه، بیش از ۳۰۰ جلد کتاب از حوزه‌های مختلف توسط رایزنی فرهنگی سفارت ایران عرضه می‌شود. سفیر ایران در کنیا، علی غلامپور، در مراسم افتتاحیه به اهمیت کتابخوانی در حفظ فرهنگ ملت‌ها تأکید کرد و از تبادل فرهنگی میان ایران و کنیا خبر داد.

 

3_پایان جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی و نقالی تاق‌بستان

نخستین جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی و نقالی تاق‌بستان با معرفی نفرات برتر در بخش‌های داخلی و بین‌المللی به کار خود پایان داد. در این جشنواره، آثار متعددی از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند و افراد برگزیده در مراسم اختتامیه تجلیل شدند. شهردار کرمانشاه نیز بر اهمیت حفظ و ترویج شاهنامه در جامعه تاکید کرد.

 

4_اکران فیلم «غریزه» در نیمه دوم سال ۱۴۰۳

فیلم «غریزه» به کارگردانی سیاوش اسعدی، پس از دو سال عدم موفقیت در دریافت پروانه نمایش، در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ اکران خواهد شد. این فیلم تاکنون در فستیوال‌های بین‌المللی متعددی به نمایش درآمده است و بازیگرانی چون امین حیایی، پانته‌آ پناهی‌ها و ژاله صامتی در آن حضور دارند.

 

5_درگذشت مگی اسمیت، بازیگر بریتانیایی

مگی اسمیت، بازیگر برجسته بریتانیایی، امروز در سن ۸۹ سالگی در لندن درگذشت. اسمیت که در فیلم‌ها و سریال‌های مشهوری چون «هری پاتر» و «دانتون ابی» ایفای نقش کرده بود، دو جایزه اسکار و سه جایزه امی را در کارنامه داشت.

 


تا صبحانه خبری دیگر از میزهنری، روزتان پر از نغمه‌های هنری باشد!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *