اخبارفراخوان

فراخوان دهمین جشنواره خاتم منتشر شد؛ معرفی بخش‌های جدید و جوایز ویژه

فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم با محوریت بازنمایی سیره پیامبر اکرم (ص) و معرفی بخش‌های جدید، توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شد.


به گزارش میزهنری، فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شد. این فراخوان در مراسمی با حضور علی اکبر اشعری، رئیس جشنواره خاتم، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا شرفی خبوشان دبیر علمی جشنواره و جمعی از نویسندگان در مرکز آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

محمدرضا شرفی خبوشان، دبیر علمی جشنواره، اضافه شدن بخش نگارش رمان خاتم با محوریت سیره پیامبر اکرم (ص) و تفکیک آثار بخش کودک از بخش نوجوان به همراه داوری جداگانه در این دو بخش را از ویژگی‌های بارز این دوره دانست. از دوره نهم جشنواره، بخش‌های طرح رمان و داستان کوتاه نیز به این رویداد افزوده شده است.

محورهای این جشنواره شامل بازنمایی، بازگویی و بازآفرینی شخصیت و شیوه زندگی پیامبر اکرم (ص)، نمایش تأثیر وجوه شخصیت ایشان در زندگی نزدیکان و معاصران و همچنین آفرینش ابعاد و نحوه آشنایی با زندگی پیامبر در دیدگاه و زندگی دیگران در طول تاریخ تا امروز است.

این جشنواره شامل بخش‌هایی نظیر داستان کوتاه حداکثر پنج هزار کلمه در سه حوزه «بزرگسال»، «کودک» و «نوجوان»، داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک، داستان کوچک، داستانِ مینیمال) در حداکثر صد کلمه، ارسال طرح رمان و شرکت در کارگاه نوشتن رمان زیر نظر اساتید مطرح کشور، پس از بررسی و گزینش طرح‌های ارسالی است.

شرکت در این جشنواره برای تمامی گروه‌های سنی، پیروان ادیان و مذاهب مختلف و به زبان‌های گوناگون آزاد است. آثار ارسالی باید از طریق پست یا پایگاه اینترنتی جشنواره و در فرمت‌های doc، docx، و pdf به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاه نویسنده ارسال شوند. تنها آثاری که قبلاً منتشر نشده و در جشنواره‌های دیگر نیز ارائه نشده‌اند، به بخش مسابقه راه خواهند یافت. آثار برگزیده توسط دبیرخانه جشنواره منتشر خواهند شد.

مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ بوده و آئین اختتامیه و تقدیم جوایز در تیرماه همان سال برگزار خواهد شد.

جوایز این دوره شامل ۲۰۰ میلیون ریال برای نفر اول، ۱۵۰ میلیون ریال برای نفر دوم، ۱۰۰ میلیون ریال برای نفر سوم، به همراه دیپلم افتخار و لوح تقدیر است. همچنین پنج اثر برتر در بخش داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک) هر یک ۱۰ میلیون ریال جایزه خواهند گرفت.

در بخش طرح رمان نیز جایزه شامل شرکت رایگان در کارگاه رمان‌نویسی، خرید و انتشار آثار برگزیده است. جایزه ویژه بخش رمان به برگزیده این بخش، حق‌التألیف تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان (به عنوان پیش پرداخت چاپ مکرر اثر) به همراه دیپلم افتخار اهدا خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *