اخبار

معرفی هیأت‌های داوری و انتخاب اولین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان»

اولین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» با هدف معرفی پتانسیل‌های بومی و محلی و با رویکرد هنری و گردشگری، از ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در شهر مهاباد برگزار خواهد شد. در این جشنواره، آثار در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس به رقابت خواهند پرداخت و هیأت‌های داوری و انتخاب نیز معرفی شده‌اند.


به گزارش میزهنری، هیأت‌های داوری و انتخاب اولین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» معرفی شدند.

این جشنواره به دبیری ابراهیم سعیدی، فیلمساز مهابادی، با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی پتانسیل‌های بومی و محلی، در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس، از ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی سینما در پلازای میدان منگوران و مجموعه حوضخانه رستم بیگ شهر مهاباد به صورت روباز برگزار خواهد شد.

در بخش فیلم، سالم صلواتی، شیلان سعدی و پژمان علیپور به عنوان اعضای هیأت انتخاب معرفی شده‌اند. در بخش فیلمنامه، توفیق امانی، جلال نصیری و تریفه کریمیان به عنوان اعضای هیأت انتخاب و در بخش عکس مجید سعیدی، مهرداد اسکویی و جمشید فرج‌وند فردا به عنوان اعضای هیأت انتخاب انتخاب شده‌اند.

قضاوت و داوری آثار جشنواره در بخش فیلم را احمد الستی، احمد ضابطی جهرمی و سیف‌الله صمدیان، در بخش فیلمنامه محمد گذرآبادی، جابر قاسمعلی و خسرو سینا و در بخش عکس مجید سعیدی، مهرداد اسکویی و جمشید فرج‌وند فردا برعهده دارند.

جشنواره «آسمان» با محوریت زیست‌بوم زاگرس پذیرای آثار هنرمندان استان‌های پهنه زاگرس است و به صورت منطقه‌ای با حضور آثار هنرمندان ۱۱ استان کشور واقع در جوار فلات زاگرس در غرب و شمال‌غرب ایران برگزار می‌شود.

در بخش فیلم این جشنواره، ۶۰ فیلم کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی، در بخش فیلمنامه ۴۶ اثر و در بخش عکس، ۳۰ اثر در دو بخش اصلی شامل بخش آزاد و بخش نوعی نگاه پذیرفته شده‌اند.

جوایز این جشنواره در بخش فیلم شامل جوایز ویژه بهترین فیلم زیست‌بوم زاگرس، بهترین فیلم جشنواره، بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم انیمیشن، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین بازیگری، بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی و بهترین طراحی صدا است. جوایز بخش فیلمنامه‌نویسی شامل بهترین فیلمنامه با موضوع زیست‌بوم زاگرس، بهترین فیلمنامه اول، دوم و سوم و جوایز بخش عکس شامل بهترین عکس با موضوع زیست‌بوم زاگرس، بهترین عکس اول، دوم و سوم در بخش آزاد و نوعی نگاه است.

علاوه بر بخش‌های فیلم، فیلمنامه و عکس، بخش‌های موسیقی مقامی کردی، تورهای گردشگری و غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری نیز برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهر و منطقه مکریان در نظر گرفته شده است.

این جشنواره از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و مؤسسه «لاوان فیلم مکریان» با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *