اخبارموسیقی و هنرهای تجسمی

نمایشگاه صنعت موسیقی؛ فرصتی برای هم‌افزایی

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی از ۲۹ آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. جلال ذکایی، دبیر این رویداد، با اشاره به تلاش برای رفع چالش‌های دوره قبل، این نمایشگاه را فرصتی برای گردهمایی تمام بخش‌های صنعت موسیقی و ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان دانست.


به گزارش میزهنری،دومین نمایشگاه صنعت موسیقی از ۲۹ آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. جلال ذکایی، دبیر این رویداد، درباره تفاوت‌های این دوره با دور نخست گفت: «نمایشگاه سال گذشته که از ۵ تا ۹ دی‌ماه برگزار شد، اولین تجربه ما و شرکت‌کنندگان در این حوزه بود. این تجربه موفقیت‌آمیز بود، اما با برخی مشکلات همراه بود که تلاش می‌کنیم در دوره جدید برطرف کنیم.»

ذکایی با اشاره به اهداف این نمایشگاه عنوان کرد: «هدف اصلی ما در این نمایشگاه گرد هم آوردن تمام بخش‌های زنجیره ارزش صنعت موسیقی است؛ در دوره پیشین بخش‌هایی از این هدف محقق شد و تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه‌کنندگان سازها، موسسات تولید آثار موسیقی و آموزشگاه‌ها حضور داشتند.»

وی افزود: «بخش‌های دیگری از این صنعت نیز به زمان بیشتری نیاز دارند تا به جمع ما بپیوندند؛ برای مثال تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تجهیزات صوتی از بخش‌های این زنجیره محسوب می‌شوند که سال گذشته نیز حضور داشتند و امسال هم مشارکت می‌کنند. امیدواریم در سال‌های آتی شاهد حضور گسترده‌تر این گروه‌ها باشیم. در تلاشیم تا تمامی فعالان عرصه موسیقی را کنار هم گرد آوریم.»

ذکایی درباره بخش‌هایی که ممکن است در آینده به نمایشگاه اضافه شوند، گفت: «برای جلب اعتماد و افزودن این بخش‌ها به نمایشگاه، نیازمند زمان هستیم. این بخش‌ها باید با چرایی برگزاری نمایشگاه و فواید آن برای اقتصاد و کسب‌وکار خود بیشتر آشنا شوند و از مزایای این رویداد برای حرفه خود آگاه شوند تا بتوانیم میزبان آن‌ها باشیم.»

دبیر نمایشگاه همچنین به استقبال گسترده از دور نخست نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «استقبال بازدیدکنندگان در دور اول فراتر از حد انتظار ما بود. علی‌رغم کمبود تبلیغات، شاهد حضور گسترده مردم، به‌ویژه اهالی موسیقی بودیم. این استقبال انگیزه ما را برای ادامه این رویداد تقویت کرد. زمان برگزاری دور دوم به دلیل اتفاقات خارج از برنامه‌ریزی، به تعویق افتاد. ابتدا به علت سانحه سقوط بالگرد ریاست‌جمهوری و سپس به دلیل شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، زمان نمایشگاه به تأخیر افتاد.»

ذکایی با تأکید بر اهمیت این رویداد برای فعالان موسیقی گفت: «این نمایشگاه به‌ویژه برای افرادی که در عرصه موسیقی فعالیت دارند، فرصتی استثنایی به‌شمار می‌آید؛ برای نخستین بار پس از انقلاب، اهالی موسیقی در یک رویداد صنعتی گردهم می‌آیند. این رویداد می‌تواند ارتباط مؤثری بین تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان صنعت موسیقی برقرار کند و ما در این جهت تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین از همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: «موضوع تجاری‌سازی صنعت موسیقی امسال در نمایشگاه مورد توجه ویژه قرار گرفته است. پس از نمایشگاه نیز نشست‌هایی برای آشنایی دست‌اندرکاران موسیقی با مفاهیم تجاری‌سازی برگزار خواهیم کرد تا فضایی برای معرفی و عرضه آثارشان در خارج از کشور ایجاد و امکان کسب منافع ارزی فراهم شود.»

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی از تاریخ ۲۹ آبان تا ۲ آذرماه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *