اخبارسینما و تئاترکتاب و ادبیاتموسیقی و هنرهای تجسمی

هفته مهر: از شمس و مولانا تا درخشش انیمیشن‌ها و نوای ارکستر

به گزارش میزهنری،در این روزهای مهرماه، رویدادهای فرهنگی و هنری متنوعی برگزار می‌شود که نشان‌دهنده غنای فرهنگی ایران است.

در اولین رویداد، مراسم روز بزرگداشت «شمس و مولانا» به‌همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تاریخ ۸ مهر برگزار خواهد شد. این مراسم با سخنرانی‌های اساتیدی چون میرجلال‌الدین کزازی و اردشیر صالح‌پور، بر اهمیت اندیشه و شعر شمس و مولانا در ادبیات و فرهنگ ایران و جهان پارسی‌زبان تأکید خواهد کرد.

از سوی دیگر، در عرصه سینما، انیمیشن «گوزن» ساخته باران صدیقیان موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از جشنواره بین‌المللی «مذهب امروز» در ایتالیا شده است. همچنین انیمیشن «ققنوس» به کارگردانی مونا شمس تقدیر ویژه هیات داوران این جشنواره را به‌دلیل پرداختن به موضوعات عمیق مهاجرت و بازسازی زندگی دریافت کرد.

علاوه بر این، ارکستر مجلسی «آوام» با عنوان «کارمینا برونا» طی سه شب در تالار وحدت به اجرا می‌پردازد. این کنسرت با همکاری گروه کر آراکس و حضور بیش از ۲۰۰ نوازنده و خواننده برگزار می‌شود و از جمله هنرمندانی که در این رویداد شرکت دارند، می‌توان به غزال سالار بهزادی و رضا پورخلیلی اشاره کرد.

مجموعه این رویدادها، فرصتی برای علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و ادبیات است تا از برنامه‌های متنوع و ارزشمندی بهره‌مند شوند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *