اخبارسینما و تئاتر

وداع هنرمندان با پری صابری؛ زنی که صحنه‌ها را زنده نگه داشت

در مراسمی پرشکوه و احساسی که صبح امروز مقابل تالار وحدت برگزار شد، هنرمندان و مدیران فرهنگی گرد هم آمدند تا با بانوی بزرگ تئاتر ایران، پری صابری، وداع کنند. اما لحظات احساسی و سخنان الهام‌بخش این مراسم چیزی بود که کمتر کسی انتظارش را داشت.


به گزارش میزهنری، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد پری صابری، هنرمند پیشکسوت تئاتر، صبح امروز ۲۳ شهریور با حضور گسترده هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری در مقابل تالار وحدت برگزار شد. این مراسم با اجرای نیما کرمی آغاز شد و حضور چهره‌هایی مانند حسین پاکدل، هادی مرزبان، ایرج راد، و بسیاری دیگر از هنرمندان برجسته، اهمیت و تأثیرگذاری این هنرمند بزرگ را به خوبی نشان داد.

در ابتدای مراسم، ایرج راد، رئیس هیئت‌مدیره خانه تئاتر، به سخنرانی پرداخت و از زندگی و فعالیت‌های هنری پری صابری یاد کرد. وی از دوران جوانی صابری و آشنایی او با بزرگان فرهنگ و هنر گفت و به نقش مهم او در تئاتر ایران، از جمله تأسیس تالار مولوی و مدیریت آن برای ده سال، اشاره کرد.

محمد حاتمی نیز در این مراسم یادداشتی درباره پری صابری قرائت کرد و به همکاری‌های مشترک خود با او اشاره کرد. او صابری را هنرمندی دانست که ادبیات و فرهنگ ایران را به زیبایی در آثارش به نمایش می‌گذاشت و تا آخرین لحظه عمرش با شور و شوقی زنانه زندگی کرد.

فروغ قجابگلی نیز از حاضران در مراسم خواست تا به احترام پری صابری این هنرمند فقید را تشویق کنند و از خاطرات خود با او سخن گفت. وی از اهمیت کارهای صابری و تأثیرگذاری آن‌ها در قلب‌ها و ذهن‌های مردم یاد کرد و از حمایت‌های مدیران هنری دوران مدیریت حسین پاکدل و مهندس مرتضی کاظمی قدردانی کرد.

در ادامه مراسم، قطعاتی از موسیقی نمایش «شمس پرنده» پخش شد و با اجرای مارش عزا، پیکر زنده‌یاد پری صابری بر دوش هنرمندان و حاضران به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد. این مراسم با اقامه نماز میت توسط حجت‌الاسلام خطیب به پایان رسید.

میزهنری نیز ضمن تسلیت به جامعه هنری و خانواده زنده‌یاد پری صابری، یاد و خاطره این هنرمند بزرگ را گرامی می‌دارد و امیدوار است که نام و آثار او همواره در عرصه فرهنگ و هنر ایران ماندگار باشد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *