پیشنهاد غافلگیرکننده گوگل به آکادمی اسکار

به گزارش منابع آگاه، گوگل به آکادمی علوم و هنرهای سینما پیشنهاد رسمی برای پخش مراسم اسکار ارائه کرده است. این حرکت میتواند تحول بزرگی در نحوه پخش این رویداد سینمایی ایجاد کند.
به گزارش میزهنری،گوگل برای پخش مراسم اهدای جوایز اسکار اعلام آمادگی کرد. «بلومبرگ» گزارش میدهد که این غول فناوری پیشنهاد پخش اسکار را به هالیوود داده است.
این مراسم مدتهاست که از شبکه سراسری ایبیسی پخش میشود و در چند سال اخیر به دلیل کوچ مخاطبان به پلتفرمهای استریم، با کاهش شدید بیننده مواجه بوده است. نتفلیکس و دیگر پلتفرمهای رقیب با خریداری امتیاز پخش رویدادهای زنده از جمله جام جهانی فوتبال زنان، در پی جذب بینندگان سنتی تلویزیون بودهاند.
دو منبع نزدیک به گوگل به «بلومبرگ» میگویند این شرکت به دنبال خریداری امتیاز پخش اسکار است. یوتیوب مانند سالهای ابتدایی راهاندازی فقط پلتفرمی برای تولید ویدیوهای آموزشی یا پخش موسیقی نیست و سلبریتیهای بیشتری در آن پادکستهای پربیننده خود را پخش میکنند. هفته پیش «تیلور سوئیفت» در مصاحبه با پادکست دوست پسرش «تراویس کلسی» از آلبوم جدیدش رونمایی کرد و رکورد بینندگان زنده یوتیوب را شکست.
ایبیسی تا سال ۲۰۲۸ با «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» (AMPAS) قرارداد دارد و بنابراین در صورت توافق با گوگل، اسکار از سال ۲۰۲۹ در یوتیوب پخش خواهد شد. «بیل کریمر» مدیرعامل آکادمی، ایبیسی را «همکاری بسیار خوب» توصیف کرد و گفت قرارداد جدید برای اسکار «پرمنفعت» خواهد بود.
«ورج» فوریه گذشته اعلام کرد که پلتفرم یوتیوب روی تلویزیونهای هوشمند برای اولین بار پربینندهتر از گوشیهای موبایل هوشمند شده و بیش از یک میلیارد ساعت محتوا هر روز فقط روی تلویزیونهای هوشمند مشاهده میشود.
بینندگان مراسم اسکار ۲۰۲۵ نسبت به یک سال قبل کاهش ۷ درصدی را نشان داد.