نتفلیکس از فیلمهای مولف به سمت مخاطب میچرخد
به گزارش میزهنری، نتفلیکس در انتخاب پروژهها تغییر رویکرد میدهد و بهجای فیلمهای “مولف” پرهزینه، به ساخت عناوینی با تمرکز بر “مخاطب” بیشتر میپردازد.
دن لین، مدیر محتوای جدید نتفلیکس، در دو هفته اخیر که به این شرکت پیوسته، تغییرات قابلتوجهی ایجاد کرده است. او 15 نفر را اخراج کرده و معتقد است نتفلیکس باید بهجای تولید فیلمهای پرهزینه مانند “مرد خاکستری” و “اعلان قرمز”، به ساخت فیلمهای متنوعتر با بودجههای مختلف برای 260 میلیون مشترک خود بپردازد.
لین در مصاحبهای با یکی از خبرگزاریها گفت: “ما به دنبال فیلمهایی هستیم که با مخاطبانمان ارتباط برقرار کنند و برای آنها جذاب باشند. دیگر به دنبال فیلمهای پرهزینهای که فقط برای منتقدان جذاب هستند نیستیم.”
این تغییر رویکرد به معنای کاهش همکاری نتفلیکس با فیلمسازان “مولف” مانند مارتین اسکورسیزی و بردلی کوپر است. نتفلیکس همچنین تمایل کمتری به پخش فیلمهایی دارد که در استودیوهای دیگر تولید شدهاند.
در فهرست هفتگی پربینندهترین فیلمهای نتفلیکس، شش عنوان از این دست هستند.
“نیویورک تایمز” گزارش داده که نتفلیکس تولید فیلم “آرورا” به کارگردانی کاترین بیگلو را که قرار بود اولین فیلم او پس از هفت سال باشد، چند ماه پیش لغو کرده است. نتفلیکس همچنین برای تولید “مایسترو” به کارگردانی بردلی کوپر 80 میلیون دلار هزینه کرد، اما این فیلم هیچ جایزه اسکاری کسب نکرد.
دیوید لینچ، کارگردان مشهور، هفته گذشته فاش کرد که نتفلیکس با تولید فیلم انیمیشن بلند او مخالفت کرده است.
این تغییر رویکرد نتفلیکس با واکنشهای متفاوتی روبرو شده است. برخی از منتقدان معتقدند که این شرکت تمرکز خود را بر روی محتوای باکیفیت و جذاب برای مخاطبان عام از دست میدهد.
اما طرفداران این رویکرد جدید میگویند که نتفلیکس باید به نیازهای متنوع مخاطبان خود توجه کند و فیلمهایی برای همه سلیقهها بسازد.
هنوز مشخص نیست که این تغییر رویکرد نتفلیکس در بلندمدت چه تأثیری بر این شرکت خواهد داشت.