اخبارموسیقی و هنرهای تجسمی

رونمایی باشکوه از آلبوم «ش م س» با حضور هنرمندان و چهره‌های برجسته

مراسم رونمایی از آلبوم مشترک کیخسرو پورناظری و همایون شجریان با عنوان «ش م س» در تالار وحدت برگزار شد و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، اقتصاد، سیاست و ورزش در این مراسم حضور داشتند.


به گزارش میزهنری، مراسم رونمایی از آلبوم مشترک کیخسرو پورناظری و همایون شجریان به نام «ش م س» در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، اقتصاد، سیاست و ورزش از جمله رویا نونهالی ، رامین حیدری فاروقی ، حمید استیلی ، بهداد سلیمی، بهرام دبیری، سهراب پورناظری ، آرش گوران ، بهنام ابوالقاسم، آزاد میرزاپور، همایون نصیری ، داوود گنجه‌ای ، محمدجواد ظریف ، علی ربیعی، محمدعلی ابطحی، عادل فردوسی‌پور و سفرای کشورهای سوئیس و عربستان حضور داشتند.

آوا مشکاتیان اجرای این برنامه را بر عهده داشت و در ابتدا از محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و حامی آلبوم، برای سخنرانی دعوت کرد. سیفی در سخنان خود تأکید کرد: “حلقه وصل همکاری بانک صادرات با همایون شجریان و کیخسرو پورناظری حرکت به سمت مدرن شدن در عین وفاداری به اصالت‌ها است. تصمیم داریم با آلبوم «ش م س» پلتفرم جدیدی راه‌اندازی کنیم که این آلبوم در آن قابل شنیدن باشد. این گامی برای مدرن شدن است که امروز با حضور استاد پورناظری و جناب شجریان اجرایی شده است. امیدوارم برگزاری کنسرت این آلبوم نیز عملی شود و بانک صادرات ایران در این مسیر همراه هنرمندان باشد.”

رامین حیدری فاروقی، نویسنده و کارگردان، نیز در این مراسم به اهمیت هنر و موسیقی پرداخت و گفت: طبیعت شگفت‌انگیز است ولی بشر شگفت‌انگیزترین نقطه هستی است. موسیقی از آستانه عبور می‌کند و به جایی می‌رسد که اصیل است و با گذر زمان شگفت‌انگیزی خود را از دست نمی‌دهد.

کیخسرو پورناظری، خالق اثر، در بخش دیگری از برنامه گفت: موسیقی دستگاهی و امثال آن در دوره بعد از اسلام قطع شد و در دوره تیموری دوباره به کار آمد. گروه «شمس» افتخار دارد که ساز تنبور را به صورت آبرومندی معرفی کرد. این موسیقی‌ها باید از رسانه‌ها شنیده شود ولی حمایت نمی‌شود. اتکای ما به مردم است که همیشه هنر و ما را حمایت می‌کنند.

همایون شجریان، خواننده آلبوم، نیز با اشاره به آغاز کار روی آلبوم از ۶ سال پیش گفت: پس از کنسرت‌هایی که برگزار کردیم، کارهای فنی زیادی روی این آلبوم انجام شد. بانک صادرات ایران با نگاه دلسوز و هنری در کنار این مجموعه قرار گرفتند و حمایت واقعی خود را نشان دادند. کنسرت‌های داخل ایران از سال آینده شروع می‌شوند و با افتخار خدمت شما خواهیم بود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *