هالیوود در آتش خشم تیزر آیپد: «اپل، روحمان را میبلعد!»

به گزارش میزهنری،تیزر تبلیغاتی جدید آیپد که اپل آن را “نازکترین محصول خود تا به امروز” مینامد، با واکنش منفی گستردهای از سوی اهالی سینما و تلویزیون روبرو شده است.
این ویدئو که “متلاشی” نام دارد، یک دقیقه طول میکشد و در آن تصاویری از آثار هنری مشهور در حال خرد شدن و تبدیل شدن به یک آیپد به نمایش گذاشته میشود. این ویدئو با آهنگ “تنها چیزی که به عمرم میخواهم تویی” از سانی و شر که در سال ۱۹۷۱ منتشر شد، همراه است.
تیم کوک، مدیر عامل اپل، در این ویدئو از این محصول جدید و تیزر تبلیغاتی آن تمجید میکند و میگوید: “فقط تصور کنید که با این محصول چه چیزهایی میتوان خلق کرد.”
با این حال، بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله هیو گرانت، جاستین بیتمن، چو هوداری کوکر، اد سالمن و رید مورانو در شبکههای اجتماعی به شدت از این ویدئو انتقاد کردهاند.
هیو گرانت، بازیگر، در توییتی نوشت: “نابودی تجارب بشری. با حمایت سیلیکن ولی.”
چو هوداری کوکر، نویسنده و تهیهکننده، این تیزر را “مشکلدار” و “بیمارگونه” خواند.
اد سالمن، فیلمنامهنویس، در توییتی طعنهآمیز نوشت: “چه کسی زندگی انسانی و همه چیزهایی که ارزش زیستن دارد را میخواهد؟ غرق در تصاویر دیجیتال شوید و روحتان را به ما بدهید. ارادتمند شما، اپل.”
رید مورانو، کارگردان، در توییتی خطاب به تیم کوک نوشت: “هی، تیم کوک، واکنشها را ببین. چون این تیزر لعنتی بیمارگونه است.”
جاستین بیتمن، فعال ضد هوش مصنوعی، در توییتی از کوک پرسید که “واقعاً چه مشکلی” دارد و سپس ویدیوی “اصلاحشدهای” از این تیزر را برای او ارسال کرد.
توییت تیم کوک تاکنون نزدیک به 30 میلیون بازدید و بیش از 8 میلیون واکنش داشته است.
هنوز مشخص نیست که آیا این انتقادات بر فروش آیپد جدید اپل تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.
برخی از منتقدان این تیزر را نمادی از سلطه فزاینده فناوری بر زندگی انسان میدانند و معتقدند که این ویدئو پیامی مبنی بر بیارزش بودن هنر و فرهنگ ارسال میکند.
در مقابل، برخی دیگر معتقدند که این تیزر صرفاً یک تبلیغ خلاقانه است و نباید آن را بیش از حد جدی گرفت.