اخبارسینما و تئاتر

روایت زندگی اردشیر کاظمی در مستند “گیله پیرمرد”

“گیله پیرمرد” به کارگردانی علی رستگار که به زندگی و شخصیت اردشیر کاظمی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون می‌پردازد، در تهران کلید خورد.


به گزارش میزهنری،این مستند با عنوانی که به معنی “پیرمرد اهل گیلان” است، به زوایای مختلف زندگی و شخصیت اردشیر کاظمی، از جمله وجوه طنز، جذابیت، صراحت لهجه و گاه نارضایتی و گلایه‌های او می‌پردازد. گروه سازنده “گیله پیرمرد” در سفری چند روزه به بندر انزلی (زادگاه کاظمی) و رشت، او را همراهی می‌کنند.

اردشیر کاظمی که بیشتر با نقش‌های کوتاه و دیالوگ‌های مختصر در فیلم‌ها و سریال‌ها شناخته می‌شود، در واقع شخصیتی فرهیخته، کتابخوان و اهل مطالعه روزنامه‌ها و مجلات است. او همچنین دارای تحلیل‌ها و نظرات دقیق و بی‌پرده‌ای درباره شخصیت‌های تاریخ معاصر و رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

برخلاف شایعه‌ای که درباره کاظمی به عنوان مسن‌ترین بازیگر ایران وجود دارد، او در سال 1317 متولد شده و 86 سال سن دارد. “دایره زنگی”، “در دنیای تو ساعت چند است؟” و سریال‌های “پژمان”، “لیسانسه‌ها” و “مگه تموم عمر چند تا بهاره؟” از جمله آثار شاخص این هنرمند پیشکسوت به شمار می‌روند.

“گیله پیرمرد” به تهیه‌کنندگی میلاد باقری و با تصویربرداری آرش داوری توفیق و محمدعلی طهرانی، برای حضور در هجدهمین جشنواره بین‌المللی “سینماحقیقت” آماده می‌شود.

عوامل “گیله پیرمرد”:

کارگردان: علی رستگار
تهیه‌کننده: میلاد باقری
تصویربرداران: آرش داوری توفیق، محمدعلی طهرانی

جوایز و افتخارات:

حضور در هجدهمین جشنواره بین‌المللی “سینماحقیقت”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *