اخبار

بازگشت صالحی به ارشاد؛ آغاز فصل تازه‌ای برای فرهنگ و هنر

سیدعباس صالحی، گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با جلب رای اعتماد از نمایندگان مجلس، بار دیگر سکان‌دار این وزارتخانه شد.


به گزارش میزهنری، سیدعباس صالحی، گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با کسب ۲۷۲ رای از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه موفق به جلب اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.

صالحی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم بود، از چهره‌های آشنا به ساختار این وزارتخانه به شمار می‌رود. او متولد ۱۳۴۲ در مشهد و دارای دکترای فلسفه است و دروس حوزوی را در مدارس مختلف از جمله حوزه علمیه قم نزد اساتید برجسته‌ای همچون آیت‌الله وحید خراسانی و استادان فلسفه‌ای چون ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی و حسن‌زاده آملی گذرانده است.

در دولت یازدهم، صالحی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در مهر ۱۳۹۵، پس از استعفای سیدرضا صالحی امیری، به عنوان سرپرست این وزارتخانه و سپس در مرداد ۱۳۹۶ به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس معرفی و موفق به اخذ رای اعتماد شد.

او از خرداد ۱۴۰۱ به عنوان نماینده ولی‌فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد. همچنین، سردبیری مجله حوزه، مسئولیت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، عضویت در هیئت مدیره و هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی، مدیریت مسئولیت نشریه پژوهش‌های قرآنی، سردبیری نشریه «پگاه» و تأسیس سایت «دین آنلاین» از دیگر سمت‌های اجرایی و علمی او به شمار می‌آیند.

صالحی در سخنان اخیر خود بر ضرورت وفاق ملی تأکید کرد و نظریه دولت وفاق ملی را هم در عرصه نظری و هم در عرصه عملی ضروری دانست. او همچنین به مشکلاتی نظیر کاهش رابطه تعاملی بین دولت و ملت، گسست‌های نسلی و جنسیتی، و فاصله بین گروه‌های مرجع از جمله پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با دولت اشاره کرد و فرهنگ، هنر و رسانه را به عنوان پل ارتباطی مهمی برای ترمیم این فاصله‌ها معرفی کرد.

منبع
https://MizeHonari.ir/13_055/
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *